Kooli tugiteenused
ÕPPETÖÖ
Õppekorralduses tähendab kaasava hariduse põhimõte, et õpilaste elukohajärgses haridusasutuses arvestatakse õppurite sotsiaalsete ning akadeemiliste võimetega, tervisest tulenevate vajadustega ning koostöös kohaliku omavalitsusega tagatakse vajalike tugiteenuste kättesaadavus.
2024/2025 õppeaastal on kooli koostööpartneriteks läbi Rapla valla projekti Ojaveere Teraapiakeskus ning MTÜ Sotsiaalne kaasatus. Mõlemad asutused pakuvad vaimse tervise nõustamise teenuseid nii täiskasvanutele kui ka lastele.
Kui tunned, et vajaksid lisatoetust või märkad kedagi, kes võiks nõustamist vajada, võta nendega kindlasti ühendust:
Asutus |
Teenuste tutvustus |
|
Telefon |
Ojaveere Teraapiakeskus |
|
5866 3300 |
|
Nõustamiskeskus Sotsiaalne Kaasatus |
https://www.sotsiaalnekaasatus.eu
|
5552 1999 |
ÕPPIJA TOETAMINE
Kooli tugiteenused järgnevad klassijuhataja ning aineõpetaja poolt tehtud sekkumistele ning kasutatud mõjutusmeetmetele ( õppekava lisa 14, link).
Rapla Kesklinna Kooli klassi- ja aineõpetajad jälgivad õpilase arengut ja toimetulekut koolis ning kohandavad õppesisu- ja protsessi õpilase vajaduste ja võimete järgi.
Peamiselt kasutatakse õppetunnis järgmisi tasandavaid töövõtteid:
· täiendav tööjuhendite selgitamine;
· erineva raskusastmega ülesanded;
· kohandatud õppematerjalid;
· taju ja mälu toetavad abimaterjalide kasutamine;
· tööde käigus täiendav individuaalne juhendamine;
· tööde sooritamiseks lisaaja võimaldamine.
Kui sellest abist jääb väheks, on võimalus õppida väiksemas grupis ehk temporühmas. Temporühma korraldust reguleerib järgmine õppekava lisa ( õppekava lisa … , link) .
KOOLI TUGITEENUSED
Koolis kohapeal saame pakkuda järgmist toetust:
- Hariduslike erivajadustega õpilaste koordinaator (HEV koordinaator) on tugimeeskonna töö korraldaja. Tema tegeleb õppetööd puudutava korraldusega, nõustab lapsevanemaid, korraldab ümarlaudu ja aitab leida sobilikku teenust.
- Sotsiaalpedagoog teeb koostööd valla lastekaitse ja politseiga, aitab õpilastel arendada sotsiaalseid oskuseid ning teeb Rajaleidja otsustega lastele regulaarset nõustamist. Samuti annab ta eriklassi õpilastele individuaal- või tugitunde. Sotsiaalpedagoog aitab vajadusel koostada järele vastamise kava.
- Logopeed on kliiniline hindaja ja diagnostilise õigusega töötaja. Logopeed testib õpilasi septembrikuu jooksul ning osutab abi neljakümnele enam abi vajavale kõnelis- keeleliste raskustega õpilastele. Logopeed nõustab oma töös ka vanemaid ja teisi tugispetsialiste.
- Eripedagoog on erimetoodikat kasutav õpetaja, kes arvestab laste iseärasusi. Eripedagoog viib läbi individuaal- ja väikegrupi tunde Rajaleidja otsusega lastele, nõustab õpetajat ning teeb tudides vaatluseid.
- Psühholoogiline nõustaja töötab peamiselt distantsilt ning pakub pealelõunasel või õhtusel ajal diginõustamist.
- Õpetaja abi teeb koostööd aineõpetajatega ja toetab ning vajadusel suunab õpilast klassisituatsioonis sõltuvalt õpiraskusest või käitumisprobleemist.
- Kooliõde on iseseisev terviseteenuseid pakkuv spetsialist, kellel on tööleping Tervisekassaga.
Nimi |
Amet |
Tööaeg |
E-post, telefon |
Ruum |
Eda Leesalu |
HEV koordinaator |
E, K, N, R kl. 8-15 T kl. 8-20 |
56 466 779 |
direktori kabineti kõrval |
Maris Ruberg |
sotsiaalpedagoog |
E, K, R kl. 8-15 T ja N kl. 8-17 |
53 994 225 |
104 |
Kaidi Mõttus |
logopeed |
E, T kl. 8-15 |
|
116 |
Kaidi Kask |
eripedagoog |
T kl. 8-15 |
114 |
|
Maian May Kesküll |
psühholoogiline nõustaja |
vastuvõtuajad kokkuleppel |
maianmay,keskyll@rkk.edu.ee |
ajad broneeritud kuni detsembrini 2024 |
Lii Mets |
kooliõde |
4898891 |
kabinet võimla poolel |
ÕPPETÖÖ
Õppekorralduses tähendab kaasava hariduse põhimõte, et õpilaste elukohajärgses haridusasutuses arvestatakse õppurite sotsiaalsete ning akadeemiliste võimetega, tervisest tulenevate vajadustega ning koostöös kohaliku omavalitsusega tagatakse vajalike tugiteenuste kättesaadavus.
2024/2025 õppeaastal on kooli koostööpartneriteks läbi Rapla valla projekti Ojaveere Teraapiakeskus ning MTÜ Sotsiaalne kaasatus. Mõlemad asutused pakuvad vaimse tervise nõustamise teenuseid nii täiskasvanutele kui ka lastele.
Kui tunned, et vajaksid lisatoetust või märkad kedagi, kes võiks nõustamist vajada, võta nendega kindlasti ühendust:
ÕPPIJA TOETAMINE
Kooli tugiteenused järgnevad klassijuhataja ning aineõpetaja poolt tehtud sekkumistele ning kasutatud mõjutusmeetmetele ( õppekava lisa 14, link).
Rapla Kesklinna Kooli klassi- ja aineõpetajad jälgivad õpilase arengut ja toimetulekut koolis ning kohandavad õppesisu- ja protsessi õpilase vajaduste ja võimete järgi.
Peamiselt kasutatakse õppetunnis järgmisi tasandavaid töövõtteid:
· täiendav tööjuhendite selgitamine;
· erineva raskusastmega ülesanded;
· kohandatud õppematerjalid;
· taju ja mälu toetavad abimaterjalide kasutamine;
· tööde käigus täiendav individuaalne juhendamine;
· tööde sooritamiseks lisaaja võimaldamine.
Kui sellest abist jääb väheks, on võimalus õppida väiksemas grupis ehk temporühmas. Temporühma korraldust reguleerib järgmine õppekava lisa ( õppekava lisa … , link) .
KOOLI TUGITEENUSED
Koolis kohapeal saame pakkuda järgmist toetust:
- Hariduslike erivajadustega õpilaste koordinaator (HEV koordinaator) on tugimeeskonna töö korraldaja. Tema tegeleb õppetööd puudutava korraldusega, nõustab lapsevanemaid, korraldab ümarlaudu ja aitab leida sobilikku teenust.
- Sotsiaalpedagoog teeb koostööd valla lastekaitse ja politseiga, aitab õpilastel arendada sotsiaalseid oskuseid ning teeb Rajaleidja otsustega lastele regulaarset nõustamist. Samuti annab ta eriklassi õpilastele individuaal- või tugitunde. Sotsiaalpedagoog aitab vajadusel koostada järele vastamise kava.
- Logopeed on kliiniline hindaja ja diagnostilise õigusega töötaja. Logopeed testib õpilasi septembrikuu jooksul ning osutab abi neljakümnele enam abi vajavale kõnelis- keeleliste raskustega õpilastele. Logopeed nõustab oma töös ka vanemaid ja teisi tugispetsialiste.
- Eripedagoog on erimetoodikat kasutav õpetaja, kes arvestab laste iseärasusi. Eripedagoog viib läbi individuaal- ja väikegrupi tunde Rajaleidja otsusega lastele, nõustab õpetajat ning teeb tudides vaatluseid.
- Psühholoogiline nõustaja töötab peamiselt distantsilt ning pakub pealelõunasel või õhtusel ajal diginõustamist.
- Õpetaja abi teeb koostööd aineõpetajatega ja toetab ning vajadusel suunab õpilast klassisituatsioonis sõltuvalt õpiraskusest või käitumisprobleemist.
- Kooliõde on iseseisev terviseteenuseid pakkuv spetsialist, kellel on tööleping Tervisekassaga.
Nimi |
Amet |
Tööaeg |
E-post, telefon |
Ruum |
Eda Leesalu |
HEV koordinaator |
E, K, N, R kl. 8-15 T kl. 8-20 |
56 466 779 |
direktori kabineti kõrval |
Maris Ruberg |
sotsiaalpedagoog |
E, K, R kl. 8-15 T ja N kl. 8-17 |
53 994 225 |
104 |
Kaidi Mõttus |
logopeed |
E, T kl. 8-15 |
|
116 |
Kaidi Kask |
eripedagoog |
T kl. 8-15 |
114 |
|
Maian May Kesküll |
psühholoogiline nõustaja |
vastuvõtuajad kokkuleppel |
maianmay,keskyll@rkk.edu.ee |
ajad broneeritud kuni detsembrini 2024 |
Lii Mets |
kooliõde |
4898891 |
kabinet võimla poolel |
Asutus |
Teenuste tutvustus |
|
Telefon |
Ojaveere Teraapiakeskus |
|
5866 3300 |
|
Nõustamiskeskus Sotsiaalne Kaasatus |
https://www.sotsiaalnekaasatus.eu
|
5552 1999 |